
Először 2014-ben vettünk részt
akkreditációs eljárásban, már akkor Akkreditált Kiváló minősítést szereztünk,
mely három évre szóló elismerés volt. Az igazi munka ekkor kezdődött. A
tehetséggondozó programjainkba bekapcsolódó kisiskolásokat bemeneti
vizsgálatokkal kapcsoltuk a programhoz, majd követtük fejlődésüket. Nagy Lajos
tehetségfejlesztő coach képzésen is részt vett.
Több NTP pályázaton sikeresen
szerepeltünk, így a „Túl az Óperencián” és a „Harmónián Túl” pályázatink
keretében Pardiné Marjai Erzsébet, Kovács Sándorné és Jakobiczné Kovács Andrea
kollégák bontakoztathatták ki tanulóink komplex tehetségét a bábozáson és a
képzőművészeti tevékenységeken keresztül. A tehetségfejlesztő programok sora
további pályázatokkal, és természetesen pályázatokon kívül is folytatódott.
Matematika-logika és interperszonális területeken újabb két pályázat keretében
érdekes fejlesztő programokat próbálhattunk ki. Jakobiczné Kovács Andrea szorobánozott
és kézműveskedett a kicsikkel, Tuka Antal robotokat vezérelt az érdeklődő tanítványaival.
Erneszt Antal Pál az ókori társadalmak vizsgálatával fejlesztette az 5-6.
évfolyamos tanítványait, kézműves foglalkozásokkal és filmklubbal téve
változatosabbá a munkát. Nagy Lajos a disputa (versenyvita) környezetében
boncolgatott, a 7-8. évfolyamról érdeklődő tanulók számára fontos témákat.
Mindezek a tevékenységek, és azok
szakszerű felépítése, majd bemutatása elengedhetetlen feltétele volt annak,
hogy a 3 év letelte után következő újabb akkreditációs eljárásban ismét
sikerrel vehessünk részt. Jelentkeztünk, és sikerrel vettük az akadályt.
2019-ben ismét három évre boldog birtokosai lehetünk az Akkreditált Kiváló
Tehetségpont címnek. Az ünnepélyes oklevél átadásra március 23-án került sor
Budapesten.
Mi sem természetesebb, minthogy
ez nem az elismerés fényében való sütkérezéssel, hanem további szorgos munkával
és kötelezettséggel jár.
Már el is indult egy újabb
tehetségfejlesztő pályázati program. Ebben Jakobiczné Kovács Andrea alsósokkal
folytatja a számolás tudományán és a szorobán „művészetén” keresztüli
személyiség-fejlesztést. Hozzá kapcsolódva a logikus gondolkodás fejlesztését
folytatja felső tagozatban Ducsai Péter kolléga a robotokkal.
A kitartó, szakszerű
tehetségfejlesztés egyik eredménye természetesen a számtalan elért versenyeredmény
megyei és országos szinten. Ennél fontosabb azonban, hogy sikeres, magabiztos,
gyengébb területeiken is fejlődő, erősségeikben pedig kiváló teljesítményhez
segített tanítványaink az iskola elhagyása után is megállják helyüket. Ezért
dolgozunk, hogy három év múlva ismét eredményesen pályázhassunk a kiváló
minősítésre.
Nagy Lajos, a tehetségpont
MATEHETSZ kapcsolattartója