Közel négy évtizeden át végzett kiváló pedagógusi és vezetői
munkájának elismeréseként Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Pedagógiai Díj
kitüntetésben részesül Holló Lászlóné Tóth Magdolna, az Arany János Általános
Iskola Tagintézmény nyugalmazott tanítónője és igazgatóhelyettese. Holló
Lászlóné élete, pályája szinte egészében Kisújszálláshoz kötődik. Itt
született, itt szerzett érettségit, és itt dolgozott, míg diplomáját levelező
tagozaton megszerezte. Csupán néhány év vitte őt az öcsödi általános iskolába
napközis nevelőnek. Iskolai szabadidős programokat, kirándulásokat, táborokat
szervezett és vezetett. A kollégák, szülők és a gyerekek egyaránt szerették a
fiatal és agilis tanítónőt. Így volt ez később, 1983-tól nyugdíjba vonulásáig
is, amikor is a kisújszállási Arany János Általános iskola pedagógusaként
dolgozott, sőt, bár kevesebb óraszámban, de máig számíthatnak rá az iskolában.
Tudásának bővítését, az önképzést fontosnak tartja. Számos képzésben részt
vett, pedagógiai munkájának legtöbb eredményét az informatika és a matematika
tantárgyak tanításában érte el. Tanítványai rendszeresen megmérettették magukat
e két tantárgyban, legtöbbször kiemelkedő eredményeket értek el. Nem múlt el
tanév, hogy tanítványaival ne találkoztunk volna például a LOGO-versenyek vagy
a Zrínyi Matematika versenyek legeredményesebb versenyzői között. A kiváló
tanulói eredmények mögött nemcsak a motiváló tanórai munka, hanem az éveken át
végzett informatikai és matematikai szakköri felkészítés is ott van.
Mindemellett rendszeresen szervezett az alsósoknak kirándulásokat,
rendezvényeket, nyári táborokat. Munkája során fontosnak tartja a családi
házzal, a szülőkkel való kapcsolatot, mint egy jó szövetséget a tanuló
érdekében. Holló Lászlóné nyitott, derűs pedagógusegyéniség, aki számára öröm
volt a munka, és az ma is. Tanóráira mindig igényesen felkészült, a tananyag
elsajátítását változatos módszerekkel segítette, és következetesen számon is
kérte diákjaitól. A kiválóan teljesítőkre és a nehezebben haladókra egyaránt
nagy figyelmet fordított. A nevelőtestületnek aktív, közösségi személyisége,
akire mindig lehetett számítani az iskolai nevelőmunkát fejlesztő
tevékenységekben. Erre az elmúlt másfél évtizedben elsősorban az európai uniós
pályázatok adtak lehetőségeket. Holló Lászlóné a kezdetektől kivette részét az
iskola által kidolgozott és megvalósított pályázatokban, nagy szerepe volt a
kompetencia alapú nevelés-oktatás sikeres iskolai bevezetésében, valamint az
integrációs felzárkóztató programok megvalósításában. A pályázatok keretében számos
tanfolyamot eredményesen elvégzett, ezek nélkülözhetetlenek voltak az uniós
projektek nyújtotta tartalmi fejlesztésekben. Pedagógus kollégái, diákjai és
azok szülei egyaránt elismerték munkáját, ami abban is megnyilvánult, hogy
vezetői feladatokkal is megbízták, így éveken át vezetője lehetett az iskola
alsós munkaközösségének, a minőségbiztosítási csoportnak és
igazgatóhelyettesként az iskolavezetésnek. Felelősséggel és
lelkiismeretességgel végzett nevelő-oktató munkája példaértékű a pedagógiában. „Hogy
mit jelentett nekem a tanítás? – kérdezi – Egyfajta kihívást, hogy minden
gyermeknek és példaképpé vált régi tanáraimnak megfeleljek, valamint azoknak
is, akik engem tanítottak valaha. Jelent élvezetet, örömöt, sikert; az
esetleges kudarc pedig mindig tovább gondolkodásra késztet. A tanítást csak
empátiával lehet végezni, nem görcsölve, hanem derűsen, jó hangulatban. Ez az
én hitvallásom e szép elismerés mellett.”
/Kisbíró/