Jelenség alapú tanítási hét



Ebben a tanévben is megtartottuk a jelenség alapú témahetet november 4-től november 8-ig, immár ötödik alkalommal. Idén az állatvilág, állatvédelem és környezetvédelem témát kellett körbejárnunk a tanórákon.

Korunk nagy kihívása, hogy az emberi tevékenységből adódó káros hatásokat mennyire sikerül csökkenteni vagy megszüntetni. A tudósok már több évtizede nyilvánosságra hozták azokat a tanulmányokat, amelyek a Földön bekövetkező változásokat modellezik. Ezek a jóslatok igen kedvezőtlenek: globális felmelegedés, túlnépesedés, stb… 

Napjainkban az időjárás egyre szélsőségesebb, amelyből arra lehet következtetni, hogy a tudósok figyelmeztetését mindenkinek komolyan kellene vennie. Nem lehet elég korán kezdeni a gyerekek figyelmének felkeltését a környezetük megóvására.

A témahét lényege, hogy a hét szinte minden tanítási óráján a kiválasztott téma kerül feldolgozásra, az adott tantárgy keretein belül. A tanítási órákon változatos munka folyt: dolgoztak a diákok csoportban vagy egyedül. Tanított a tanár frontálisan, differenciáltan vagy kooperatív módszerrel. Készültek rajzok, tablók, tárgyak, bemutatók, stb. Írtak a füzetbe, külön feladatlapra, számítógépen.
Mivel a gyerekek nagyon szeretik a témaheteket, és más módon tanulnak érdekes témákról, jövőre is biztosan folytatjuk!

A héten készült képeket, és munkákat ide kattintva tekintheti meg!