Elsős tanító nénik az Arany iskolában


Elsős tanító nénik az Arany-iskolában

„Te tanítasz engem az élet ösvényére, nálad teljes az öröm” (Zsolt 16,11)




Tisztelt Szülők! Kedves Gyerekek!

Minden kezdet nehéz. Ez az örökérvényű gondolat az iskola megkezdésére is igaz. Minden év tavaszán sok szülő és gyermek áll komoly döntés előtt: „Milyen iskolát és tanítót válasszak? Mi lenne a legjobb, és ki lenne a legideálisabb a gyermekemnek?”
Életre szóló döntés ez, melyet csak az élet igazol. Hol fogja majd magát a legjobban érezni a gyermekem? Hol tesz szert a legjobban hasznosítható tudásra? Hol fogja magát fontosnak és sikeresnek érezni? Hol találkozik olyan tanító nénivel, aki kedvességével, szeretetével, nyugalmával megkönnyíti az óvoda és iskola közötti átmenetet?
A Móricz Zsigmond Református Kollégium Arany János Általános Iskola Tagintézménye ebben a döntésben szeretne segítséget nyújtani Önöknek. Egykori és jelenlegi „aranyos” diákjaink ajánlják tanítóinkat a kedves szülőknek és gyermekeiknek.

Így emlékszünk mi…

Demeter Ildikó tanító nénire
Arra emlékszem, hogy nagy várakozással kezdtem meg az iskolát. Lelkesen indultam az első osztályba 2012 szeptemberében. Az iskolában Ildikó néni várt bennünket, aki kedves, segítő, odafigyelő tanító néni volt.
A tudás kapujában állva nagy izgalommal indultunk megtanulni a betűket, melyek még a mi fejünkben össze-vissza bolyongtak. Ildikó néni segítségével minden gondolat és betű a helyére került. Sok-sok játékkal, mozgással, mesével, zenével és rengeteg türelemmel, szeretettel segítette elő fejlődésünket. Az órákon jól éreztük magunkat. Az osztály igazi közösséggé formálódott a kezei között. Mindig bátorított és motivált bennünket arra, hogy szépen és pontosan készítsük el a házi feladatainkat. Ha ügyesek voltunk az órán vagy a napköziben, akkor matricával jutalmazott bennünket. A tanítók sok pozitív tulajdonsága egyesül Ildikó néni személyiségében. Köszönöm, hogy ő lehetett az elsős tanítóm, sokat kaptam útravalóul tőle.

                                                                                                    Nagy Zsolt
a Móricz Zsigmond Református Kollégium
8. a osztályos tanulója


Farkasné Szőke Katalin tanító nénire
Mindketten pályakezdők voltunk, ő a tanítói pályáján én pedig az általános iskola első osztályában. A 24 testnevelés tagozatos nebuló nagy kihívás lehetett Kati néni számára. A feladatokat végtelen türelemmel addig magyarázta, amíg kivétel nélkül mindenki megértette. Mindannyian fontosak voltunk számára. Szünetekben együtt játszott velünk. De jó is volt elsősnek lenni! Óvó tekintete elől nem tudtunk elbújni, mindig tudta, hol vagyunk. Emlékszem, hogy reggel anya csak megfésülhette a hajam, mert Kati néni a nagyszünetekben a hosszú hajú lányok haját befonta úgy, ahogy azt senki más nem tudta.
A mondókákat, amit egykor megtanított nekem, most a kisfiamnak mondogatom.
Szokták mondani, hogy „jók voltak az alapok”.  Hát ez biztos! A matematika szeretete első osztály óta a mai napig töretlen, de helyesen írni és olvasni is megtanított. Nagyon örültem amikor megtudtam, hogy a testvéreimnek is ő lett a tanító nénije. Biztos változott az évek alatt, de kedvessége, gyerekszeretete, türelme a régi maradt.
Hálás vagyok neki minden együtt töltött napért. A leendő elsősöknek jobb tanító nénit nem kívánhatok nála.

Jámbor Kata Krisztina
vezető-helyettes
Mc Donald’s



Kovács Sándorné Irénke tanító nénire
Amikor óvodás voltam, már figyelgettük anyával, hogy ki lehet a várható osztályfőnököm az első osztályban. Reméltük, hogy Irénke néni lesz az, és persze bejött. Imádtam hozzá járni és az egész osztály szerette őt, néha azonban meggyűlt velünk a baja. Szívesen jártam hozzá bábszakkörre, gyakran én voltam a nyuszi a dramatizált mesékben. Jó hangulatúak voltak ezek a szakkörök. Ebben az időben született meg az unokatestvérem, és számolgattam, találgattam ki lehet majd az ő tanító nénije. Most már ő is Irénke néni kezei között tanulja a betűvetést és a számolást. Ahogy hallom, nagyon szereti őt. Akkoriban a matematika volt a kedvenc tantárgyam, mert gondos, jó tanító oktatta. A szünetekben mindig jókat játszottunk az osztálytársakkal az iskolaudvaron „fűland”-et. Számunkra természetes, hogy ezek voltak a legszebb pillanatok. Irénke néni gyakran Husikámnak hívott és ez a mai napig rajtam maradt, de nem bánom.
Nagyon jó szívvel emlékszem vissza az iskolakezdő éveimre, és ha az utcán találkozom Irénke nénivel, akkor nagy szeretettel és érdeklődve fogad. 

Horváth Nóra
a Móricz Zsigmond Református Kollégium
8. a osztályos tanulója